Saturday, April 26, 2008

cerita hidupku~



gamba time kecik, 2 taun lebih rasenye~

orang kate, x knal make x cinta..
so, rasenye, it's better if i introduce myself briefly b4 go on..
start dari kecik ea..tarikh keramat,22 Disember, sy d lahirkan.. antara kul 3 ptg hingga kul 5 ptg..kalu kat sabah, after asarla..seriously yang peliknye, umi x rase sakit pown..cume asyik rase asyik nak kencing je..last2 t'paksa p hospital gak. 4 safety..mase baby dulu ann..bdn kecik je,kurus..x berat..nak d jadikan citer..mase kecik2 dulu, sy sangatla nakal, suke explore mcm2..
suke main bakar2 n main air..ade satu ari, saya jumpe kotak mancis..pe ag, tros naik atas masuk bilik(dahla bilik umi n abah, tapi nasib baik abah x de, abah kt indon mase tu..sambung blaja).. bawak adek skali, aina@ecil..pastu..ape ag..dengan penuh rase gembira, mainla ngan mancis 2.. x ingat sgt pe bende yang sy wat..tapi yang teruknya, saye ter wat satu lobang yang sgt besar kat kelambu bilik..x sengaje..over excited la katekan..

malam tu.. umi panggil kitaorg adik bradik g bilik die..kene soal siasat..aiyoo..peluh dah memercik kat dahi nh..kesian kakak, abg n adik-adikku(kitaorg 5 beradik)..bile sumer x ngaku..last2 umi ckp dengan lemah lembut.."ok, umi nda marah pun sama siapa buat tu, bagus mengaku"..yeke? saya tgk muka umi n slowly, sy ckp "umi, jangan marah bah aah..saya bha yang buat buat tu.." then, surprisely, umi senyum..then umi tarik tangan saya, n letak jari saya kat atas lilin yang tengah menyala..sakit, pedih, panas..tapi, saya tahan jek..bab saya tau saya salah.. pastu umi tanya" sakit ka? ini baru sikit..mcmana kalu kat neraka nanti? kalau rumah kita terbakar, di mana kita mau tinggal?"...soalan tu buat air mata sy mengalir..saya trus minta maaf kat umi n janji x buat lagi..lps dari ari tu, sy x main api lagi kat dlm rumah..tapi...kat luar(main juga..hehe)

mase kecik2 dulu..makanan favourite sy kuih muih n roti.. sarapan pagi mesti cari roti..kalu x mesti x makan..ish3..rase b'salah plak bile ingat balik..kesian umi n abah..tapi, ape pun sume tu kenangan time kecik2.. mungkin ade hikmahnya jg..finally, i got 5A's in UPSR..senyum lebar senyuman umi n abah masa tu..saat itu memang indah untuk diingati kembali..berbaloi juga pengorbanan mereka pada kami adik beradik..alhamdulillah, sumer dpat 5A's..

3 comments:

[amiza malik]

hey..nklnye awak neh ms kecik..
tp sebbek d.ngee..sebbek besa jd sopan n bestari...

upu pe cite?/

afiqah gahamat

hehe..besa la..unpredictable..duk smapl dulu bnyk membentuk diri saya.. thnx 4 my seniors..ckgu2..n x lupa gak kwn2

nadzirah baharuddin

eeey...nakal gak ek?tp x per masa nadz kenal dh jadik baik dh kan?bagus tu ada perubahan...slalu org ckp masa kecik2 nakal tu budak pandai...hehehe...insyaallah kita sume boleh berjaya dunia akhirat...

emm...nnti klu leh letaklah shoutbox kt blog tau leh inform kehadiran ker alert pasal apa2 ker kan?nyway,welcome to the bloggers world...keep in touch ok...ukhwah fillah=]